سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هک رشد چیست؟

 
هک رشد چیست؟


 طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت دانشگاهی طراحی سایت اختصاصی هک رشد از مواردی است که در دنیا رواج پیدا کرده و بسیاری حتی تعریف دقیقی از آن نمی دانند.
برخی افراد تصور می کنند هک رشد نوعی بازاریابی است، برخی هم فکر می کنند هک رشد آینده آینده کسب و کارها و محصولات اینترنتی است.
زمانی که یک بازاریاب فعالیت های خود را به گونه ای انجام می دهد که هدف نهایی آن فعالیت ها، تنها رشد باشد که در واقع یک فرآیند هک رشد صورت گیرد.


 هکر رشد به چه کسی گفته می شود؟
هکر رشد به شخصی اطلاق می شود که بر رشد تعداد مشتریان می افزاید و بر افزایش فروش و سود شرکت تمرکز دارد. شاید خیلی ها تصور کنند که هدف یک بازاریاب سنتی نیز چیزی جز رشد نیست اما باید گفت که این دو با هم قابل قیاس نیستند. بازاریابان از سنتی معمولا از روش های آزمایش شده و یکسانی برای توسعه کسب و کارها استفاده می کنند و به سراغ ریسک های بزرگ نمی روند. اما می توان گفت تمرکز شدید هکرهای رشد بر روی اهداف مشخصی موجب خلق ابزارها و روش های نوآورانه کی می شود.
در حالی که بازاریابی سنتی بر ایجاد رشد پایدار و ثابت تمرکز دارند ، هکرهای رشد تنها به فکر رشد سریع هستند. همچنین هکرهای رشد بر خلاف بازاریابان درک مناسبی از مشکلات فنی پیش رو و مهارت لازم برای رفع آن ها را دارا می باشند.


هک رشد چگونه کار می کند
هک رشد به طور معمول شامل مراحل زیر می باشد:
خلق ایده: هرچیزی که موجب رشد سود و یا افزایش ناگهانی کاربران شود
سازماندهی: برآورد منابع مورد نیاز و موارد تأثیر گذار بر فرآیند رشد
آزمایش: انجام روش های از پیش تعیین شده
آنالیز: مقایسه نتایج با فرضیات ذهنی خود
بهینه سازی: استفاده از نتایج به دست آمده به منظور اصلاح فرآیندها


فرآیند هک رشد:
می توان بدون شک گفت تاکتیک ها مهم هستند اما این که فکر کنیم رشد کسب و کار یک شبه اتفاق می افتد اشتباه است. آنچه که باید واقعا در مورد آن فکر کنید فرآیندهایی است که باید مورد آزمایش و اندازه گیری قرار بگیرند. اگر شما یک وب سایت تجارت الکترونیک داشته باشید این بخش ها می توانند شامل موارد زیر باشند:
به دست آوردن مشتری: هدایت و راهنمایی کاربران به وب سایت خود
ایجاد تعامل با مشتری: افرادی که محصولات و خدمات شما را پیدا می کنند
فعال سازی مشتری: ثبت نام افراد جدید و خرید محصول
حفظ و نگهداری مشتری: ماندگاری مشتری و خرید مجدد محصول از سایت
 
آیا هک رشد می تواند جایگزینی برای بازاریابی باشد؟
تکنیک هک رشد با بازاریابی همسان تلقی می شود که دلیل آن را می توان عدم شناخت و آگاهی از کسب و کارها دانست.
هک رشد به عنوان یک جایگزین برای بازاریابی تلقی نمی شود. هرچند که جدای از موجودیت های جداگانه، این دو راهکار تا حدود زیادی با یکدیگر در ارتباطند.
ذهنیت در هر دو روش بر آزمایش، خلاقیت و اندازه گیری تأکید دارد تا بتوان اهداف تعیین شده ای را با آن به سرانجام رساند.  
هک رشد و بازاریابی سنتی هردو از اصول بنیادی یکسانی پیروی می کنند و این اصول بنیادی تا جایی پیش می رود که می توان برای آن ها شاخص های اندازه گیری یکسانی تعریف نمود و بین محدوده های اهدافشان تفاوت قائل شد.